Zupa czosnkowa

Aromatyczna, delikatna zupa czosnkowa z dodatkiem tymianku. Podawana z grzaneczkami świetnie rozgrzewa i poprawia humor ;) Moja ulubiona!


Składniki

- 10 ząbków czosnku polskiego
- 2 l bulionu drobiowego (może być z kostki)
- 1 mała cebula
- 2 duże ziemniaki
- 2 łyżki śmietany 18%
- 1 liść laurowy
- 2 ziela angielskie
- 2 łyżki startego żółtego sera (np. gouda)
- przyprawy: 1 łyżeczka tymianku, 1 łyżeczka cukru, sól, pieprz

Przygotowanie

W garnku zagotować bulion i wrzucić do niego obrane ząbki czosnku, pokrojonego w kostkę obranego ziemniaka oraz cebulkę (również pokrojoną w kosteczkę). Dodać liść laurowy, 2 ziela angielskie, 1 łyżeczkę tymianu i 1 łyżeczkę cukru. Gotować na wolnym ogniu pod przykryciem około 20 minut. Dodać śmietanę, mieszając ją wcześniej w miseczce z kilkoma łyżkami zupy. Przyprawić solą, pieprzem, dodać starty żółty ser, a następnie wyjąć liść laurowy i ziele angielskie i zblendować zupę. Podawać z przypieczonymi grzaneczkami. Smacznego!

10 komentarze:

  1. Ciekawa zupa, grzanki bardzo lubię a w takim połączeniu warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba niedługo znowu zacznę maraton zup :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupę czosnkową, ale robię rzadko, bo potem się wstydzę z domu wychodzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam zupy czosnkowej, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealna na okres jesienno-zimowy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupa wspaniała, nigdy nie przepadałam za czosnkiem, ale to jest zupa dla każdego. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zupa super extra poprostu wyśminita !!!! Moje maluchy się nią zajadają :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam dziś tą zupę, bardziej smakowała mi na cebulową niż czosnkową. Ale była bardzo pyszna, uwielbiam takie zupy :D Gorąco polecam wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne mniam mniam a co jeszcze polecacie
    coś szybkiego i smacznego??

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
 

Obserwuj

Facebook

Tu jestem

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Lista Blogów Kulinarnych

Top Blogi