Babka piaskowa

Dzisiaj coś na słodko - szybki i łatwy przepis na pyszną babkę piaskową. Babka jest uniwersalna, smakuje praktycznie wszystkim i nadaje się na każdą okazję ;)


Składniki

- 4 jajka
- 3 szklanki mąki pszennej
- 1-2 szklanki cukru (zależnie od smaku, 2 szklanki to bardzo słodka babka, ale ja taką lubię)
- 1 szklanka mleka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 kostki roztopionej margaryny
- aromat waniliowy lub migdałowy

Przygotowanie

Jajka zmiksować z cukrem i margaryną. Dodać mleko, mąkę, proszek do pieczenia, aromat i zmiksować osiągając jednolitą konsystencję. Formę do pieczenia wysmarować masłem lub margaryną i wlać do niej ciasto. Piec w 180 stopniach przez około 40 minut (do suchego patyczka). Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem. Smacznego!

11 komentarze:

  1. Prosto, pysznie i bardzo domowo czyli....tak jak lubie najbardziej:-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie sie piecze.. moja moze wyjsc troche źle gdyz wsypalam make i telefon mi zadzwonil i mosialam na chwilke przestac mieszac i wyszly troche grudki ale moze bedzie dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne piekłam

    OdpowiedzUsuń
  4. rozumiem, że margaryna ma być roztopiona?

    OdpowiedzUsuń
  5. zabieram się za pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. ja używam formy na babkę o średnicy 25 cm :)

      Usuń
  7. było naprawdę super ale niestety już zjadłem

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie wyjęłam z piekarnika ... zamiast 2 szklanek cukru dałam 1 a i tak jest słodka /nie wytrzymałam i na ciepło odkroiłam kawałek/... no i trochę ciasta wymieszałam z kakao i wlałam zygzakami w środek babki ...ładnie wyrosła .Piekłam bez termoobiegu 35 min. w 180 st.C w formie z kominem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) faktycznie, ja bardzo lubię babkę na słodko, więc 2 szklanki mi pasują, ale dla niektórych osób może to być za dużo. uwzględniłam to już w przepisie, dziękuję za komentarz :)

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
 

Obserwuj

Facebook

Tu jestem

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Lista Blogów Kulinarnych

Top Blogi