Tajska zupa Tom Yum

Na przygotowanie tajskiej zupy Tom Yum jest milion sposobów. Występuje ona naprawdę w wielu, wielu wersjach i właściwie każdy wyobraża sobie jej smak inaczej ;) Podczas pobytu w samej Tajlandii przekonałam się, że nawet w rodzimym kraju tej zupki, sposoby na jej przygotowanie diametralnie się różnią. Jedni przygotowują Tom Yum w bardzo szybki sposób - z przypraw, krewetek, wody i papryki. Inni spędzają w kuchni cały dzień podczas robienia wywaru ze skorupek krewetek, miksowania różnych przypraw i papryk. Przedstawiam zatem moją własną wersję przepisu na Tom Yum opartą na doświadczeniach z Tajlandii, ale również z orientalnych restauracji we Wrocławiu. Osobiście do przygotowywania Tom Yum używam woka, ponieważ jest najwygodniejszy, ale jeżeli ktoś nie dysponuje takim sprzętem, spokojnie można użyć zwykłej głebokiej patelni lub garnka z grubym dnem.

Muszę wspomnieć, że oczywiście podczas przygotowywania zupki w mojej kuchni jak zwykle wydarzyło się kilka wypadków ;) papryczka chilli wtarta w oko i zbita pokrywka od garnka nie zmusiła mnie jednak do zaprzestania gotowania ;)


Składniki

- 300g piersi z kurczaka
- 10-13 krewetek black tiger
- 1 puszka (500ml) mleka kokosowego
- 250ml wody
- 2 papryki
- 1 duża cebula
- 2 małe papryczki chilli
- 1 łyżka trawy cytrynowej
- ok. 5 łyżek papryki ostrej
- ok. 3 łyżki kolendry w proszku
- 1 łyżka cukru
- sok z połowy limonki
- kilka kropli sosu rybnego
- ewentualnie: pasta tom yum

Przygotowanie

W woku rozgrzać olej i zeszklić cebulę. Dodać pokrojonego w kostkę kurczaka. Gdy kurczak będzie podsmażony dodać pokrojoną w kosteczkę paprykę, łyżkę trawy cytrynowej i posiekane papryczki chilli. Wszystkie składniki zalać mlekiem kokosowym i wodą i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i doprawić zupę ostrą papryką, kolendrą w proszku, cukrem, sokiem z limonki i sosem rybnym (zupa ma być ostra i intensywna). Można również użyć pasty Tom Yum, aby pogłębić aromat, jednak nie jest to konieczne. Gotować na wolnym ogniu przez ok. 7 minut, w międzyczasie dodać krewetki z ogonkami (powinny się gotować ok. 4 minut i przybrać pomarańczowy kolor). Podawać w małych miseczkach i udekorować świeżą kolendrą. Smacznego!



A oto pasta Tom Yum, której często używam. Przywiozłam sobie cały zapas z Tajlandii, jednak można ją także kupić w sieci Kuchnie Świata ;)

6 komentarze:

  1. uwielbiam takie zupy ! sama czasem używam tej pasty, o ile mi sie uda ja dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować tą pastę, fantastyczny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. orientalne smaki to wspaniałe urozmaicenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pewna, że jest pyszna....zrobiłam się głodna jak na nią patrzę:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. 29 year-old Developer II Tessa Vowell, hailing from Le Gardeur enjoys watching movies like Vehicle 19 and Cosplaying. Took a trip to Kenya Lake System in the Great Rift Valley and drives a Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione. przejdz tutaj

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.
 

Obserwuj

Facebook

Tu jestem

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Lista Blogów Kulinarnych

Top Blogi